O Grivo

ARTEFATOS DE SOM/sound devices > MÁQUINA DE TEMPO/time machine

I (Time Machine)
“[…] The wind’s noise increased our anguish; the howling of the jackals, the delirium of our purpose. At dawn on the fifth day, we set off in the direction of the spring. In a few hours, we reached the summit of the mountain. From there, the terrain descended abruptly, curving into a colossal amphitheater. In the center, four miles ahead, we spotted the outlines of a small city.
[…] [illegible] oxidized, pullies and gears articulated absurd machines; circular platforms, stripped down, defied our reason; enormous poles and other artifacts, whose purpose we could not imagine, revealed nothing to us of the abandoned structure.”
I (Máquina de Tempo)
“[…] O barulho do vento aumentava nossa angústia; o uivo dos chacais, o desvario de nosso propósito. Na madrugada do quinto dia, partimos em direção ao nascente. Em algumas horas, rompemos a cumeeira da montanha. A partir dali, o terreno descia abruptamente, curvando-se num anfiteatro colossal. No centro, quatro milhas adiante, avistamos o contorno de uma cidadela.
[…] [ilegível] oxidada, polias e engrenagens articulavam mecanismos absurdos; plataformas circulares, desguarnecidas, desafiavam nossa razão; hastes enormes e outros artefatos, cuja finalidade ignorávamos, nada revelavam sobre a estrutura abandonada.”
 (texto – Maurício Meirelles)
Máquina de Tempo
Filme em película Super-8 constituído, unicamente, por stills de uma velha máquina de escrever Remington. As imagens, em macro, por vezes nos remetem a uma espécie de paisagem geométrica; outras, a uma paisagem simbólica, sugerida pelos ícones das teclas.
Produzido há mais de 15 anos, é um dos primeiros trabalhos do grupo. Revisitado pela trilha sonora inédita, o filme contém, embrionariamente, questões fundamentais da linguagem desenvolvida pelo Grivo.
Time Machine
A film in Super-8 composed exclusively of stills of an old Remington typewriter. These images, in macro, at times lead us to a kind of geometrical landscape; at other times, a symbolic landscape suggested by the designs on the keys.
Produced over fifteen years ago, this is one of the first works of the group. With a new unpublished soundtrack, the film contains in embryonic form the fundamental questions of language developed by Grivo.